VM academy

Din mulighed for at lære mere om en verden af online muligheder!

Vi har i VM Academy samlet forskellige materialer som har til hensigt at hjælpe dig til at blive klogere på alle de muligheder der er indenfor online verdenen.

kursuskalender

 

  Se kursuskalender

 

Video oversigt »

 

Nyeste blogindlæg:

Indsaml penge til velgørenhed på Facebook

Skrevet af: Anna Engsted - d. 21.09.17

Facebook har for nylig lanceret et sæt værktøjer til nonprofitorganisationer til indsamling af penge i USA. Værktøjerne blev en stor succes, og de lanceres derfor i Danmark. Det betyder, at danske velgørenhedsorganisationer nu også kan søge om at afprøve dette nye donationsprodukt.

BingAds – Adwords til billigere penge

Skrevet af: Søren Evald Kristensen - d. 23.06.17

Kender du muligheden for at annoncere på Microsoft’s søgemaskine Bing? Endda til væsentlig billigere penge end på Adwords? Hos Vestjysk Marketing hjælper vi allerede flere af vores eksisterende kunder med at annoncere i toppen af Bing – og vi kan konstatere at resultaterne er meget tilfredsstillende.

Den gode hjemmeside

Skrevet af: Michelle Brandstrup - d. 23.05.17

Hjemmesider er blevet en stor del af vores hverdag. Der bliver stillet store krav til funktionalitet og brugervenlighed. Hvad bør du tænke over og være opmærksom på, hvilke faldgrupper findes der og hvad kan være med til at opbygge en god og langvarig side? 

Facebook mål - Tænk S.M.A.R.T

Skrevet af: Kenneth Sangill - d. 27.02.17

Opsætter du klare mål for din facebook annoncering? Hvis ikke, så kan du med fordel læse dette indlæg om målsættelse af facebook annoncering vha. S.M.A.R.T modellen.

SEOday 2017: En dag med SEO

Skrevet af: Kenneth Sangill - d. 26.01.17

SEOday er en tilbagevendende begivenhed for Vestjysk Marketing. Vi tager stor stolthed i at opruste vores viden løbende inden for online marketing, herunder specielt SEO, hvor SEOday blot er et ud af mange events der er med til at viderudvikle vores kompetencer.

Adwords – det assisterende klik

Skrevet af: Søren Evald Kristensen - d. 03.11.16

Adwords-kampagnerne er rettet mod direkte salg. Søg på Google, bliv fristet af annoncen, klik og foretag et køb/tilmeld dig nyhedsbrevet/udfyld kontaktformularen eller andre relevante konverteringer. Adwords måles på konverteringerne. For uden konverteringerne, hvad er så ideen med Adwords-annoncering?

Digital Forretningsudvikling 2016

Skrevet af: René Rustesen - d. 02.11.16

Torsdag d. 27. oktober var vi 3 projektledere, der drog til Silkeborg for at deltage i IT Forums konference om Digital Forretningsudvikling. Konferencen viste sig at være et kig ind i krystalkuglen, og alt efter temperament var det et dystert eller et opløftende kig. Læs omkring mine tanker her.

Google sætter fokus på sikkerhed – hvad betyder det for dig?

Skrevet af: Kurt Moskjær Andersen - d. 31.10.16

Når Google til januar 2017 frigiver en ny version af deres web-browser Chrome, får det stor betydning for hvordan de besøgende ser på din hjemmeside eller webshop. Hvad der mere præcist kommer til at ske og hvad du kan gøre, kan du læse mere om herunder.

Søgemaskine Optimering - top 10

Skrevet af: Kenneth Sangill- Opdateret 06/01 -2016 - d. 16.09.16

Alle vil ligge i toppen på Google, men det er kun dem, der arbejder hårdt med SEO optimering der kan...

Ændringer i Google Adwords søgeordsplanlægning

Skrevet af: Louise Gundesbøl Sørensen - d. 12.09.16

Google har ændret adgangen til deres søgeordsplanlægning (keyword planner) sådan at det nu kun er brugere med en adwords konto der kan få adgang. Læs mere om ændringerne her.

Få forretningsmæssig succes med Pokémon Go

Skrevet af: Kasper Leth Hounisen - d. 31.08.16

Du har måske set dem, de vandre i haver, banker på døre og samler sig i store flokke - for at fange Pokémon. Som virksomhed ligger der er et kæmpe potentiale for at "fange" denne nye store målgruppe. Nemlig Pokémon trænere i dit lokalområde. Her kommer en guide, så du kan lave en succesfuld Pokémon kampagne!

Effektmåling

Skrevet af: Kenneth Sangill - d. 23.06.16

Måler du effekten af din hjemmeside? Har du styr på din KPI’er og hvordan du bedst indfrier dem? Hvis du kan svare ”Nej” til blot ét af disse spørgsmål så er dagens blog måske noget for dig.

Frasorter spamtrafik i Google Analytics

Skrevet af: Kenneth Sangill - d. 22.06.16

Har du oplevet, at der i din Google Analytics er en stigende mængde trafik fra udenlandske domæner? Det er desværre ikke lig med, at du modtager en masse brugbar trafik. Meget af dette trafik er nemlig trafik fra såkaldte spambots. I dette blogindlæg kan du lære, hvordan du frasorterer det!

Sådan bruger du søgeordstyper i AdWords

Skrevet af: Søren Evald Kristensen - d. 17.05.16

Har du ikke styr på dine søgeordstyper, annoncerer du højst sandsynligt alt for bredt. Du spilder penge på irrelevante søgeord og dit budget forsvinder hver dag uden konverteringer. Der er mange penge at spare ved at øge relevansen af dine søgeord. Hvis du har godt styr på dine søgeordstyper, er du et godt skridt på vej mod succes med AdWords.

Disruption og hvordan det påvirker din virksomhed.

Skrevet af: Anders Fuglsang-Abrahamsen - d. 06.05.16

En advarsel fra talerstolen på konferencen Digital Marketing Summit 2016: "Mulighederne er her, kunderne er klar, men virksomhedernes organisationer halter gevaldigt efter."

SEO tendenser 2016

Skrevet af: Anne-Li Korsgaard - d. 22.02.16

Læs vores blogindlæg om, hvad vi tror, der kommer til at røre sig inden for søgemaskineoptimering i 2016.

Pandaen er løs!

Skrevet af: Anne-Li Korsgaard - d. 15.02.16

Læs om den seneste Panda opdatering fra Google og hvilken betydning opdateringen kan have for din hjemmeside.

Facebook vs. YouTube

Skrevet af: Jakob Damsgaard - d. 27.10.15

Native-uploadede videoer på Facebook er blevet stort og ser kun ud til at blive endnu større i fremtiden. For at forstå kampen der foregår, hvad angår videoindhold, tager vi lige nogle år tilbage i tiden.

Annoncering på Instagram

Skrevet af: Jakob Damsgaard - d. 21.09.15

Indenfor en overskuelig fremtid åbner Instagram op for annoncer på platformen. Du kan læse mere om historien bag og hvordan det kommer til at foregå her.

Får du det maksimale ud af dine billeder i din online markedsføring?

Skrevet af: Anne-Li Korsgaard - d. 10.08.15

Billeder fylder mere og mere i online markedsføring, fordi brugerne i højere grad leder efter deres svar blandt billedresultaterne. Læs om hvordan du bruger dine billeder i dette blogindlæg.

Tilmeld nyhedsbrev

Få online tips og tricks der kan flytte din forretning