Fokus på Google Ads med en VækstPakke

I slutningen af december 2018 indgik Vestjysk Marketing en ny og spændende aftale med Biosym, der har specialiseret sig i veganske vitaminer, mineraler og andre næringsstoffer. Aftalen var en VækstPakke med fokus på Google Ads.

I forbindelse med Biosyms indtog på det engelske marked, skulle der ekstra indsatser til for at komme godt og fokuseret fra start med nyt marked og ny webshop. Derfor faldt valget på en VækstPakke:

- Vi startede et eksperiment og åbnede en ny webshop for Biosym med fokus på UK. Her kunne vi godt tænke os at arbejde med Facebook og Google Ads for at få gang i konverteringerne. Derfor hentede vi tilbud fra 3-4 firmaer, hvor Vestjysk Marketing var et af dem, forklarer Ileana Zmijski, eksport- og marketingassistent hos Biosym.

 

Vil du vide mere om vores VækstPakker?

Så kig med her 

Ileana Zmijski

Eksport- og marketingassistent

Biosym fortæller



"Jeg har rigtig god kontakt med Bilal (Yasin, red.) løbende. Vi deles lidt om opgaverne. Han står for alt det tekniske med bud og søgeord. En gang om måneden får vi en rapport, hvor vi kan se resultaterne af arbejdet. Det fungerer rigtig godt. Han kommer også med anbefalinger til ændringer, der kan gøre vores annoncering endnu bedre."

BRUG FOR EKSTERN SPARRINGSPARTNER

Med en VæksPakke hjælper Vestjysk Marketing mange kunder med at løse konkrete opgaver. Det kan være Google Ads, som der var behov for hos Biosym, eller det kan være på andre digitale områder som SEO, e-mail marketing eller noget helt fjerde. Uanset område og branche handler det om at sætte fokus på en konkret opgave til en fast pris. Målet er som altid at skabe vækst med et koncentreret og kontinuerligt samarbejde.

Derfor stod Vestjysk Marketing også klar, da Biosym var på jagt efter en ny digital sparringspartner. Google Ads var nemlig en helt ny kanal for Biosym, der ellers har mange marketingkompetencer i eget hus. Og da det var en kanal man både fra marketingmedarbejdere og ledelsen ønskede at satse på, var der brug for et sæt ekstra hænder:

- Vi har ikke selv erfaring med Google Ads i huset, derfor har vi brug for en ekstern partner, fortæller Ileana Zmijski, der samtidig udtrykker stor tilfredshed med samarbejdet, der både har fokus på eksponeringer og konverteringer:

- Fra starten var der fokus på konverteringer. Vi vil gerne skabe salg med både annoncer og organisk trafik. Annoncerne er til at skaffe de nye kunder, og så kan de komme tilbage til organiske konverteringer.

 

Skal vi også skabe resultater for dig?

Se hele vores digitale værktøjskasse

GODE REFERENCER SENDTE GODT SIGNAL

Samarbejdet mellem Biosym og Vestjysk Marketing kom i høj grad i stand på grund af de mange referencer, som præger Vestjysk Marketings hjemmeside. De gjorde indtryk og banede ifølge Ileana Zmijski vejen:

- Vi tjekkede Vestjysk Marketings hjemmeside og kunne se flere firmaer fra området, som vi kendte. Det var et rigtig godt signal. For hvis Vestjysk Marketing var fint for andre, ville det helt sikkert også være fint for os.

Med en VækstPakke hos Vestjysk Marketing får alle tilknyttet en fast kontaktperson – en digital marketing konsulent, der kender både virksomhed og opgaver. I dette tilfælde fik Biosym og digital marketing konsulent Bilal Yasin hurtigt stablet et godt samarbejde på benene.

Det samarbejde, som en VækstPakke lægger op til, indebærer ikke kun produktion af annoncer og rapportering. Det er også sparring og anbefalinger til at skabe resultater. Det er en kombination, som Biosym sætter pris på:

- Jeg har rigtig god kontakt med Bilal (Yasin, red.) løbende. Vi deles lidt om opgaverne. Vi laver selv bannere til display, som han sætter op. Og så står han for alt det tekniske med budgivning og søgeord. En gang om måneden får vi en rapport, hvor vi kan se resultaterne af arbejdet. Det fungerer rigtig godt, fortæller Ileana Zmijski og tilføjer:

- Han kommer også med anbefalinger til ændringer, der kan gøre vores annoncering endnu bedre.

PLANER FOR FREMTIDEN

For Biosym er der stadig et par store konkurrencer på det engelske marked at kæmpe med:

- Det er store kendte firmaer, som vi konkurrerer med i UK. Det gør det også svært at trænge ind på et andet marked end hjemmemarkedet. Men vi giver ikke op, fortæller Ileana Zmijski og fortsætter:

- Veganere er et community. De følger meget ofte hinandens anbefalinger. Så det handler om at få nogle produkter ud og komme ind i deres community. Samtidig er de fleste veganere online, så det er vigtigt for os at være til stede her. Det hjælper Vestjysk Marketing os med at gøre rigtigt, så vi får værdi for vores annoncekroner.

 

Er du også klar til en VækstPakke?

Kontakt os i dag 

HVEM ER BIOSYM?

Biosym er specialiseret i udvikling og fremstilling af vitaminer, mineraler, Omega 3-6-7-9 fedtsyrer, mælkesyrebakterier, urter og andre næringsstoffer. I deres arbejde med Danmarks stærkeste serie af effektive kosttilskud har de også stort fokus på vegetarer og veganere. Derfor er en stor del af Biosyms produkter også registreret hos The Vegetarian Society og The Vegan Society.

Lær Biosym bedre at kende

Vi er klar til at lave jeres nye hjemmeside


Lad os tage en snak om effektive og digitale muligheder!

Søren Friis Andersen

Digital Rådgiver (+45) 61 44 02 55 sa@vestjyskmarketing.dk

Når du udfylder formularen accepterer du samtidig at vi må kontakte dig. Læs vores betingelser her.

Få styr på GDPR og e-mails

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få vores guide til GDPR og e-mail marketing.

Download vores GDPR-guide