30 gode råd til online markedsføring - Udnyt mulighederne online

30 gode råd til online markedsføring

Skrevet af: Mie Drejer

Udnyt mulighederne online, tag udfordringen op og få succes online. Vi har samlet de vigtigste punkter i denne guide, til at sætte gang i eller optimere din digitale markedsføring. Vi giver dig vores top 30 over de vigtigste tendenser indenfor digital markedsføring 2016.

Indhold med konvertering

1. Start med at blogge om virksomheden og de kompetencer I sidder med
2. Hvorfor handle hos os? Kend jeres USP’er og få den røde tråd i kommunikationen
3. Du skal virkelig elske jeres produkter og leve dig ind i dem. Så kan du bedre lave indhold og skabe en god struktur, der støtter brugerne på nettet.

Effektiv AdWords markedsføring 

4. Lav dine AdWords annoncegrupper så specifikke som muligt og lav mange. Målret nu!

SEO

5. Få eksperterne på nettet til at skrive om jeres virksomhed på nettet. I fremtiden er det de gode links der er værdifulde, ikke mængden. 
6. Søg dit eget navn på Google 
7. Få taget 20 gode billeder til virksomheden og skriv 10 forskellige tekster om virksomheden. Placer billeder og tekster på 5 – 10 websites. 
8. Lav gode tekster til alle din produkter. Kan du ikke det, så masseproducerer teksterne med en tekst spinner. F.eks. løbejakke med power article writer...
9. Ensret dit navn, adresse, telefonnummer på alle platforme (din hjemmeside, din facebook side, din Google+ konto), så du kan blive fundet på local search.
10. Få citations. Bed dine kunder om anmeldelser på Google+, Trustpilot, Trip Advisor eller andre anmeldelsessider, så du kan blive fundet på local search.
11. Lav en anmeldelse af dine interessenter (fra dit rengøringsfirma til dine leverandører), så anmelder de også gerne dig.
12. Lav en konkurrentanalyse. Hvor får de anmeldelser fra?
13. Opret din virksomhed i Apple maps, TomTom og Yelp

Mobile muligheder online

14. Skab en strategi for, hvordan du vil ramme dine kunderne på mobilen. Mobile-first hjemmesider ses mere og mere og konverteringsgraden vokser støt. 
15. Få optimeret websitet til mobilen. Ellers forsvinder brugerne hurtigt over til konkurrenterne
16. Lav ikke noget der er mindre end 88 pixel. Det er bredden på en finger og det bliver afgørende i fremtiden. (Links skal derfor være nemme at overskue og trykke på)

Facebook og andre sociale medier

17. Få skabt en Firmaside, hvis du ikke allerede har en, og være aktiv. Boost dine relevante opslag, som du kan se ende i konverteringer. 
18. Skab engagement blandt dine fans på facebook
19. Lav opdatering på facebook, hvor du connector med dine fans og de lærer dig at kende. Har du noget at sige, så del det da med omverdenen.
20. Facebook konkurrencer er utrolig populær -Brug dem dog kun hvis det er relevant. Det kan hurtig føles som spam og det er ikke hensigten. 

Online konvertering 

21. Din webtrafik er guld værd. Forstå hvor mange du taber
22. Du skal vide hvad der virker i din butik, lig ikke alt ud til konsulenter. Fokuser på at uddanne dig selv, så du kan skabe en god forretning.
23. Spørg kunder og sælgere inden du laver dit website om 
24. Glem alt om at forudsige hvad brugerne ønsker. Lav brugertest
25. Få telefonnummeret op i toppen og stort på din hjemmeside. Vis at der er nogle bag skærmen. Der vil altid være nogle der er fortabt på hjemmesiden. Vær klar ved telefonen 
26. Vær klar til at modtage trafikken fra din markedsføring på hjemmesiden. Der skal en unik landing side til, for at modtage brugerne ordentligt. 
27. Få styr på hvad dine kunder vil på dit site og hjælp dem med at opnå det. Gør du det, så sælger du mere online. 
28. Kom i gang med splittest med det samme. Det kan løfte dit salg med 50%
29. Splittest indholdet i knapper. Kan flytte konverteringer fra side til side ekstremt meget.
30. Evaluer på alle ændringer du laver på websitet. Find din opskrift til en supersælgende website.

Det var 30 gode muligheder til at optimere din online markedsføring og konvertere bedre. Det er bare med at sætte i gang. Du kan let implementere mange punkter selv.

Denne hjemmeside bruger cookies for at fungere, til brug for trafikmåling og optimering af sidens indhold samt til at målrette markedsføring. Ved at bruge vores side accepterer du brug af cookies til disse formål. Om cookie-politikker
Information
Funktionalitet
Statistik
Marketing

Hvad er cookies?

En cookie er en fil, som browseren lægger på din computer. Den gør det muligt at genkende din computer, og huske valg du tidligere har truffet på hjemmesiden. En cookie kan ikke sprede computervirus eller andre skadelige programmer. Cookies sletter sig selv efter et vist antal måneder (kan variere), men de fornyes efter hvert besøg. Cookien kan ikke se, hvem du er, hvad du hedder, hvor du bor eller om computeren bruges af en eller flere personer. Hvis du giver personlige oplysninger til en hjemmeside, så kan en cookie dog anvendes til at huske dig til næste gang du besøger hjemmesiden.

Cookie-indstillinger

vm-gdpr - 1 måned

Bruges til at huske de valg der tages under Cookie-Indstillinger.

vm-gdpr-accept - 1 måned

Angiver om cookie-indstillinger er blevet gennemgået / accepteret.

Google Analytics

_ga - 2 år

Denne cookie fra Google bruges til overvågning af trafik på vores hjemmeside og sporing af hver besøgendes antal besøg, tidspunktet for det første besøg, tidligere besøg og det aktuelle besøg.

_gid - Slettes når browseren lukkes

Denne cookie bruges til at spore, hvor lang tid den besøgende bruger på hjemmesiden.

_gat - Slettes når browseren lukkes

Bruges til at reducere mængden af forespørgsler til Google

collect - 2 år

Bruges til at sende data til Google Analytics om den besøgendes enhed og adfærd. Sporer den besøgende på tværs af d evices og marketing kanaler.

Google Tag Manager

_dc_gtm_UA-# - Slettes når browseren lukkes

Bruges af Google Tag Manager til at kontrollere opstarten af Google Analytics-koden. # = ID fra Google Analytics.

Mailtrigger

__ lkey - Udløber efter 1 år

Denne cookie bruges til at identificere nyhedsbrevsmodtagere, for at kunne sende mere relevante nyhedsbreve og markedsføring.

__lvisit - Slettes automatisk efter 5 timer

Kan oprettes ved interaktion med virksomhedens online markedsføring. Perioden forlænges ved hvert genbesøg.

Youtube

PREF - 8 måneder.

Denne cookie gemmer dine præferencer og andre oplysninger herunder foretrukket sprog, hvor mange søgeresultater du ønsker vist på siden, og om du ønsker at Googles SafeSearch-filter er aktiveret

VISITOR_INFO1_LIVE - 179 dage.

En cookie, som YouTube opretter, der måler din hastighed, for at bestemme om du skal bruge den nye eller gamle afspiller

YSC - Session

Denne cookie oprettes af YouTube-videoservicen på sider med indlejrede YouTube-videoer. Denne cookie bruges ved embed af youtube videoer. HSID, LOGIN_INFO, PREF, SAPISID, SID, SSID: Disse cookies bliver sat via et indlejret YouTube video. De registrerer anonymt statistisk data på f.eks. hvor mange gange en video er set samt hvilke indstillinger der benyttes til fremvisning. Ingen sensitiv data gemmes medmindre du er logget ind på din Google konto. Er dette tilfældet, så forbindes dine valg med din konto – f.eks. hvis du har trykket ”syntes god om” på en video. Maks levetid 2 år.

LeadScoreApp

__ lsv - 5 min.

Bruges for at adskille besøgende.

__ lsk - 1 år.

Kan oprettes ved interaktion med virksomhedens online markedsføring.

__lsanno - 5 timer.

Kan oprettes ved interaktion med virksomhedens online markedsføring. Denne cookie bruges til at identificere nyhedsbrevsmodtagere for at kunne sende mere relevante nyhedsbreve og markedsføring.

Sleeknotes

SNC - 2 år.

Benyttes til at tracke anonym data til statistik for overordnet brug af Sleeknote samt individuelle events på boksene.

SNS - Slettes når browseren lukkes

Oprettes/opdateres ved hvert besøg. Bruges til at adskille tilmeldte brugere af formular.

_pk_id - 2 år.

Oprettes ved hvert besøg. Bruges til at adskille brugere til statistik til sleeknotes.

_pk_ses - Slettes når browseren lukkes

Oprettes ved hvert besøg. Benyttes under den enkelte session til at gruppere sidevisninger til statistik for bokse og visninger.

Google Adwords

ads/ga-audiences - 2 år

Bruges af Google Adwords til at genoptage besøgende, der sandsynligvis vil konvertere til kunder baseret på den besøgendes online adfærd på tværs af websteder.