ITP 2.2 FIX – Vi kan stadig spore dine besøgende!

Apple frigav for nylig en opdatering til ’Intelligent Tracking Prevention (ITP)’.

Men hvad er ITP, og hvad betyder det for dig?

Lad os tage et kig.

For hvad der næsten føles som en uendelighed siden, oprettede Apple ITP for at sikre privatlivets fred. Det var et tiltag, der bl.a. skulle fjerne følelsen af at blive forfulgt af annoncer på nettet.

Uden at gå for meget i dybden med alt det tekniske, så har deres seneste opdatering til ITP medført en yderligere begrænsning. En reducering af den levetid visse førsteparts JavaScript Cookies kan overleve i din browser. Fra 7 dage ned til 1 dags varighed.

Det har bl.a. indflydelse på systemer som Google Analytics, Visitor-tracker, LeadScoreApp mm. – Så spænd ørene fast – det her er VIGTIGT.

Hvad betyder det så for dig?

Hvis en stor portion af din trafik kommer fra Safari (+Firefox for den sags skyld), så vil du ikke længere kunne spore dine brugere over mere end en 24 timers varighed/7 dages varighed.

Har du derfor gang i flere markedsføringstiltag på tværs af diverse kanaler, så vil du få rigtig svært ved at attribuere (tilegne værdien) til de kanaler. Det værende Google Ads, Facebook Ads, E-mails mm.

DET er ganske betydeligt. Især med tanke på, at for størstedelen af vores kunder, står Safari for over 60% af trafikken. Det er en massiv pulje af besøgende, som du ikke længere sporer korrekt.

Hvor skal du fokusere dine tiltag og bruge dine penge? Hvis du ikke ved hvilke kanaler, der faktisk står for salget eller har været med til at skabe salget? Det er problemet i en nøddeskal!

Det samme gælder for systemer som Visitor-tracker, LeadScoreApp og andre tracking værktøjer.

Hvis du som B2B virksomhed sporer dine mest varme leads, så vil du KUN kunne følge disse personer over en 24 timers/7 dages varighed fra det tidspunkt, de klikker på dit link.

Det er bestemt ikke lang tid for visse B2B virksomheder!

Men bare rolig… VI har et FIX

Vi har udviklet et system, som vi kan implementeres på din hjemmeside/shop. Det er et system, der fremadrettet sørger for, at du kan spore dine brugere over en længere periode igen.  

Vil du gerne have dette implementeret?

Ring eller send en e-mail til digital forretningsudvikler Anders Abrahamsen på 69 60 66 30 eller anders@vestjyskmarketing.dk.


Bemærk dog: Vores fix gælder kun for Apple’s seneste opdatering, og vi kan derfor ikke stå inde for eventuelle fremtidige opdateringer, der måtte komme. Vi vil dog naturligvis stå til rådighed for sparring og hvis muligt - sammen løse det igen.