Facebook remarketing - markedsføring og annoncering på Facebook

Annoncering på Facebook


Hvordan rammer du de rette kunder med Facebook?

Har du afsat et budget til at annoncere generelt, har du sikkert også dedikeret en del af budgettet til Facebook. Eller har du? Det er nemlig langt fra alle virksomheder, som er kommet til erkendelsen af, at de gratis opslag ikke længere er nok.

Google og Facebook er klodens vigtigste annonceringsplatforme, og via de to giganter er det muligt at ramme stort set alle relevante personer med annoncer og målrettede budskaber. Hvis man ser bort fra Googles omfattende display netværk, hvor man via Google kan annoncere med bannere eller tekstannoncer på et stort antal eksterne hjemmesider, så skal brugerne på Google aktivt søge efter informationer. Det vil sige, at man bliver bevidst om et specifikt behov for dernæst at søge efter det.

På Facebook er det anderledes. Her får man selvfølgelig et væld af mere eller mindre spændende opslag fra venner og bekendte. Men Facebooks enorme og næsten rystende viden om os brugere gør, at de også kan præsentere os for informationer og tilbud, som de vurderer relevante i forhold til vores interesser, hvad vi tidligere har klikket på, vores demografi og geografiske placering og meget andet. Denne viden sælger de til virksomheder, som gerne vil betale for at ramme så relevante personer, som overhovedet muligt. Jo mere relevans jo bedre konvertering.

Remarketing på Facebook giver ofte de bedste konverteringer

Når man markedsfører sig på Facebook, kan man ramme ret præcist ned i sin målgruppe, hvilket ofte giver en fornuftig konvertering. Men erfaringsmæssigt ser vi en klar forbedring af konverteringensraten, når vi kører remarketing-annoncer på Facebook. 

Vi installerer en Facebook Pixel på jeres hjemmeside, hvilket betyder, at hver gang en besøgende er inde på jeres hjemmeside, så efterlades der en cookie på vedkommendes pc, tablet eller mobil. Næste gang denne person åbner Facebook via samme pc, tablet eller mobil, så ved Facebook, at vedkommende har været inde på jeres hjemmeside, og skræmmende nok også hvad han eller hun har foretaget sig.

En remarketing regel, som vi selvfølgelig hos Vestjysk Marketing hjælper med at sætte op, siger måske, at alle besøgende, der har lagt et produkt i kurven, men ikke gennemført et køb, de skal præsenteres for en annonce fra jer på Facebook, som enten viser det specifikke produkt, eller blot giver information omkring fordelen ved at handle hos jer. Erfaringen viser, at dét giver salg.

Vestjysk Marketing hjælper jer med at udnytte alle mulighederne med Facebook

Hos Vestjysk Marketing hjælper vi med at komme rigtigt igang med annoncering på Facebook. Sammen med jer laver vi en plan, hvor vi aftaler datoer for opslag og annoncer, samt hvilket mix af budskaber, der skal præsenteres over en given periode. Vi mener, at det er vigtigt med flere forskellige emner, så brugerne ikke opfatter vores annoncer og opslag som ensidige. Det betyder, at indrykningsplanen for eksempel kan indeholde en blanding af konceptfortællinger, portræt af menneskene bag, samt konkrete produkter og tilbud.

Er du klar til en VækstAftale?

VækstAftalen er Vestjysk Marketings unikke koncept, der sikrer fokus, resultater, evaluering og vækst. En VækstAftale med os sikrer din virksomhed et 360 graders online fokus.

Se mere her

Vil du øge din omsætning?

Online konsulent, Søren Kristensen

Få mere trafik til din hjemmeside!

Med søgemaskineoptimering kan du for en relativ lille investering øge trafikken til din hjemmeside.

Hvilke trafikkilder skaber salg?

Med Google Analytics får du en komplet oversigt over alle de kanaler som skaber trafik og konverteringer. Er det Google, Facebook eller dine nyhedsbreve der skaber mest salg?

Øg trafikken med email marketing!

Email marketing er et fantastisk medie til at holde kontakten med dine potentielle kunder, med salg og mersalg for øje.

Vi er klar til at hjælpe dig


Få en uforpligtende snak om dine online udfordringer!

Denne hjemmeside bruger cookies for at fungere, til brug for trafikmåling og optimering af sidens indhold samt til at målrette markedsføring. Ved at bruge vores side accepterer du brug af cookies til disse formål. Om cookie-politikker
Information
Funktionalitet
Statistik
Marketing

Hvad er cookies?

En cookie er en fil, som browseren lægger på din computer. Den gør det muligt at genkende din computer, og huske valg du tidligere har truffet på hjemmesiden. En cookie kan ikke sprede computervirus eller andre skadelige programmer. Cookies sletter sig selv efter et vist antal måneder (kan variere), men de fornyes efter hvert besøg. Cookien kan ikke se, hvem du er, hvad du hedder, hvor du bor eller om computeren bruges af en eller flere personer. Hvis du giver personlige oplysninger til en hjemmeside, så kan en cookie dog anvendes til at huske dig til næste gang du besøger hjemmesiden.

Cookie-indstillinger

vm-gdpr - 1 måned

Bruges til at huske de valg der tages under Cookie-Indstillinger.

vm-gdpr-accept - 1 måned

Angiver om cookie-indstillinger er blevet gennemgået / accepteret.

Google Analytics

_ga - 2 år

Denne cookie fra Google bruges til overvågning af trafik på vores hjemmeside og sporing af hver besøgendes antal besøg, tidspunktet for det første besøg, tidligere besøg og det aktuelle besøg.

_gid - Slettes når browseren lukkes

Denne cookie bruges til at spore, hvor lang tid den besøgende bruger på hjemmesiden.

_gat - Slettes når browseren lukkes

Bruges til at reducere mængden af forespørgsler til Google

collect - 2 år

Bruges til at sende data til Google Analytics om den besøgendes enhed og adfærd. Sporer den besøgende på tværs af d evices og marketing kanaler.

Google Tag Manager

_dc_gtm_UA-# - Slettes når browseren lukkes

Bruges af Google Tag Manager til at kontrollere opstarten af Google Analytics-koden. # = ID fra Google Analytics.

Mailtrigger

__ lkey - Udløber efter 1 år

Denne cookie bruges til at identificere nyhedsbrevsmodtagere, for at kunne sende mere relevante nyhedsbreve og markedsføring.

__lvisit - Slettes automatisk efter 5 timer

Kan oprettes ved interaktion med virksomhedens online markedsføring. Perioden forlænges ved hvert genbesøg.

Youtube

PREF - 8 måneder.

Denne cookie gemmer dine præferencer og andre oplysninger herunder foretrukket sprog, hvor mange søgeresultater du ønsker vist på siden, og om du ønsker at Googles SafeSearch-filter er aktiveret

VISITOR_INFO1_LIVE - 179 dage.

En cookie, som YouTube opretter, der måler din hastighed, for at bestemme om du skal bruge den nye eller gamle afspiller

YSC - Session

Denne cookie oprettes af YouTube-videoservicen på sider med indlejrede YouTube-videoer. Denne cookie bruges ved embed af youtube videoer. HSID, LOGIN_INFO, PREF, SAPISID, SID, SSID: Disse cookies bliver sat via et indlejret YouTube video. De registrerer anonymt statistisk data på f.eks. hvor mange gange en video er set samt hvilke indstillinger der benyttes til fremvisning. Ingen sensitiv data gemmes medmindre du er logget ind på din Google konto. Er dette tilfældet, så forbindes dine valg med din konto – f.eks. hvis du har trykket ”syntes god om” på en video. Maks levetid 2 år.

LeadScoreApp

__ lsv - 5 min.

Bruges for at adskille besøgende.

__ lsk - 1 år.

Kan oprettes ved interaktion med virksomhedens online markedsføring.

__lsanno - 5 timer.

Kan oprettes ved interaktion med virksomhedens online markedsføring. Denne cookie bruges til at identificere nyhedsbrevsmodtagere for at kunne sende mere relevante nyhedsbreve og markedsføring.

Sleeknotes

SNC - 2 år.

Benyttes til at tracke anonym data til statistik for overordnet brug af Sleeknote samt individuelle events på boksene.

SNS - Slettes når browseren lukkes

Oprettes/opdateres ved hvert besøg. Bruges til at adskille tilmeldte brugere af formular.

_pk_id - 2 år.

Oprettes ved hvert besøg. Bruges til at adskille brugere til statistik til sleeknotes.

_pk_ses - Slettes når browseren lukkes

Oprettes ved hvert besøg. Benyttes under den enkelte session til at gruppere sidevisninger til statistik for bokse og visninger.

Google Adwords

ads/ga-audiences - 2 år

Bruges af Google Adwords til at genoptage besøgende, der sandsynligvis vil konvertere til kunder baseret på den besøgendes online adfærd på tværs af websteder.