<strong>Anders Abrahamsen</strong>, E-Business konsulent

Anders Abrahamsen, E-Business konsulent
E-mail: Anders@vestjyskmarketing.dk
Telefon: 69 60 66 30

OnlineSki

Onlineski lover Danmarks billigste skirejser. De har i mange år arbejdet tæt med skihoteller i Østrig og Tyskland og de gode relationer har givet dem rigtig gode priser på skirejser. Denne fokusering på få destinationer og kun på attraktive skihoteller med gode priser er en opskrift, der har givet stor vækst i virksomheden, der bl.a. har vundet en Gazelle pris.

Online Ski har samarbejdet tæt med Vestjysk Marketing igennem flere år og vi har været med til at opbygge hele deres online tilstædeværelse. 

Udfordring:

Onlineski kom til os med et problem. De solgte ikke som forventet på en destination og vi gennemgik Analytics, og kunne også se, at deres konverteringsrater på denne destination var dårligere end gennemsnittet for deres destinationer, og at der ligeledes var et problem med afvisningsprocenten. Begge tal var en indikator på, at der var noget galt med siden, og Onlineski forvissedes os om, at det ikke var priserne, der var noget galt med. 

Besøg online ski

Løsning:

Vi kiggede på sidens trafikkilder og fandt ud af, at en stor del af trafikken kom fra AdWords på søgeord og annoncer, der relaterede til familieferier. Vi formulerede derfor en hypotese om, at sidens indhold ikke indfriede de forventninger og det mindset, en mulig kunde havde, efter at have klikket på en annonce med teksten ”skiferie for hele familien.”

Vi foreslog, at vi skulle aktivere følelserne noget mere på siden, og forstærke det mindset kunderne havde, og give logiske argumenter for at købe rejsen til netop denne destination. Vi byggede vores hypotese på, at det første billede, som man blev mødt med på denne destination, var en tom skipiste – uden mennesker eller liv.

Billedet var blevet valgt for at man kunne se pisten og liftsystemet, og på den måde få det bedste syn på produktet. Vi valgte i stedet et billede, der appellerede mere til følelserne og iscenesatte destinationen som den perfekte familiedestination. Vi valgte et livsstilsbillede med særlig fokus på familien, der hygger sig med skiløb på pisten. For at aktiverer logikken, lavede vi et ikon til billedet, hvor vi skrev ”Famillieferie” samt opdaterede overskriften til ”Berchtesgaden – billige skirejser for familien” (Vi tilføjede ”for familien”)

 

Alt i alt kun få opdateringer, som var implementeret meget hurtigt. For at undersøge effekten af justeringerne, oprettede vi en splittest, hvor halvdelen af brugerne så originalversionen, og den anden halvdel så vores forslag til en mere velfungerende side. 
Vi havde forventet en forbedring, med de tal der kom retur på splittesten, overgik vores forventninger.

  • 6,5 % stigning i engagement på siden
  • 49,63 % flere kliks til bookingforløbet

 

Vores konklusioner på splittesten er også til inspiration for andre, for måske ligger der ikke de største overvejelser, omkring de billeder der er valgt – og testen her viser hvor vigtige de er. Vi vil gerne opfordre til, at aktiveringen af følelserne og brug af billeder på hjemmesiden, bliver taget meget mere alvorligt og udnyttes meget mere.

Har du interesse i at få splittestet din løsning

Anders Abrahamsen
E-Business konsulent

Lad os udfordre dig på, hvordan du kan gøre din hjemmeside endnu bedre og dermed øge dit salg.