Gør besøgende til kunder ved hjælp af
Konverteringsoptimering

Flyt din trafik på hjemmesiden fra "snuser til user"

Der er tre ting der er vigtige når du skal have en værdiskabende og effektfuld tilstedeværelse på internettet:

  1. Du skal findes (online markedsføring)
  2. Du skal give brugeren et rigtig godt indtryk (En indbydende og logisk hjemmeside eller webshop)
  3. Du skal få den besøgende til at gøre noget. (Konverteringsoptimering)

Hvad er konverteringsoptimering?

En konvertering er når en besøgende på din hjemmeside gør, hvad du gerne vil have dem til. Det kan være at købe noget i din webshop, tilmelde sig nyhedsbrevet, booke et møde, bestille et katalog osv. En hjemmeside bør altid være opbygget mod at brugeren skal gøre noget. Konverteringsoptimering er en betegnelse for det arbejde du gør, for at få flere besøgende til at konvertere.

Konverteringsoptimering bliver mere og mere udbredt, da det kan spare dig for meget markedsføring. Hvis din hjemmeside konvertere 1 % af dine besøgende til kunder og du gerne vil have dobbelt så mange kunder, så kan du arbejde på at skabe dobbelt så meget trafik til din side, eller du kan, ved hjælp af konverteringsoptimering, forsøge at øge din konverteringsrate, så du måske kunne omdanne 2 % af dine besøgende til kunder. På den måde får du, udaf de samme besøgende, dobbelt så mange kunder.

4 typer for konverteringsoptimering

Du kan se de forskellige værktøjer vi typisk bruger til konverteringsoptimering her:

Konverteringsoptimeringspakker

Ønsker du en samlet pakke, hvor vi kommer omkring de forskellige discipliner indenfor konverteringsoptimering og siteoptimering? Vi har samlet nogle pakker alt efter hvilket ambitionsniveau og markedsføringsbudget du har. Du kan læse mere om dem her

Tilmeld nyhedsbrev

Få online tips og tricks der kan flytte din forretning

Vil du have et gratis råd om konverteringsoptimering?

Anders Abrahamsen
E-Business konsulent

Jeg hjælper dig gerne til at få større konvertering på din hjemmeside.