En fuldtræffer og mange nye kunder

Efter lidt over et år med en VækstAftale hos Vestjysk Marketing er adm. direktør for INSERVICE, Flemming Juhl ikke i tvivl: Det virker, og han har med egne ord ”ikke engang noget negativt om samarbejdet at kunne drille lidt med”. VækstAftalen fik i første omgang et år til at bevise sit værd, og med mange nye kunder i folden kører det succesfulde samarbejdet nu uden slutdato.

- Vi har aldrig været gode til det med at markedsføre os selv. Vi har mest fået nye kunder via netværk. Men i dag skal der mere til, hvis vi gerne vil komme længere ud og få flere kunder. Vi har snakket om det i flere år, men for lidt over et år siden besluttede vi at gøre noget ved det, indleder adm. direktør for INSERVICE Flemming Juhl.

Allerede inden VækstAftalens start var Vestjysk Marketing og INSERVICE bekendte med hinanden, da INSERVICEs tidligere hjemmeside også var leveret af Ringkøbing-bureauet:

- Vi ville gerne gøre mere på Facebook, LinkedIn og Google. Og så var det oplagt at kontakte Vestjysk Marketing. Vi fik en god snak om mulighederne – og besluttede først at give det et år. Nu er det år gået, og vi har stadig et samarbejdet. Det virker jo, lyder det fra Flemming Juhl med et smil.

 

Vil du vide mere om en VækstAftale?

Så kig med her

Flemming Juhl

Adm. direktør, INSERVICE

INSERVICE fortæller



”Da vi fik oplægget præsenteret, tabte jeg kæben. De ramte fuldstændig plet i første forsøg. Jeg havde slet ikke tænkt på, hvor vigtigt det er med navn og logo, der siger noget om den branche, vi er i. Det var virkelig godt set.”

DET STARTEDE MED EN FULDTRÆFFER

Den nye marketingindsats for INSERVICE startede med fundamentet – et nyt logo og tilknyttet payoff samt ny hjemmeside. Smede- og maskinværkstedet fik også besøg af Vestjysk Marketings fotograf, så billedbanken kunne fyldes op med nyt og aktuelt materiale. Det gjorde indtryk på Flemming Juhl, der ellers kender sin virksomhed ud og ind:

- Det hele startede med et nyt logo og slogan. Der kom mere knald på. Da vi fik oplægget præsenteret, tabte jeg kæben. De ramte fuldstændig plet i første forsøg. Jeg havde slet ikke tænkt på, hvor vigtigt det er med navn og logo, der siger noget om den branche, vi er i. Det var virkelig godt set.

Derfra var grunden lagt til et stærkt samarbejde, og efterfølgende kom også formlen til succesfuld drift. VækstAftalen hjælper INSERVICE med at sætte struktur og fremdrift på markedsføringen:

- Vores digitale marketingkonsulent Morten (Nordenskov Bjørnlund, red.) sørger for aktivitet på Facebook og LinkedIn hele tiden. Og så skruer han på de muligheder og værktøjer der nu er i forhold til Google. Vi har også et månedligt møde, hvor vi ikke bare vender to do-listen. Vi snakker hele tiden om nye muligheder. Vi må ikke gå i stå - og det hjælper Vestjysk Marketing os med, forklarer den adm. direktør.

 

NYE KUNDER FRA NYE STEDER OG NYE BRANCHER

De nye tiltag har skabt positiv genklang blandt eksisterende kunder, der gerne giver et like eller en deling på de sociale medier – men ikke mindst har indsatsen skabt kontakt til nye kunder for smede- og maskinværkstedet i Karup:

- Vi har fået flere nye kunder den vej igennem. Vi har for eksempel fået en kunde fra Sjælland, som ellers aldrig havde fundet os. Jeg spørger altid nye kunder, hvordan de har fundet os. Jeg er så nysgerrig. Kunden her havde brug for CNC-fræsning i plastik. Han søgte på Google, og så kom vi frem på første side, fortæller Flemming Juhl tilfreds.

Den ekstra markedsføring af INSERVICE har ikke blot skaffet kunder fra nye geografiske områder – men også nye brancher:

- Den nye kunde fra Sjælland er igen et godt eksempel. Det er et værested, som skulle sikre låsemekanismer på døre. Så der skulle plastikbeskyttelse udenpå. Det var ikke lige et sted, jeg havde regnet med at få som kunde – men de er meget velkommen, tilføjer han.

 

Skal vi også skabe resultater for dig?

Se hele vores digitale værktøjskasse

SAMLET I ÉT HUS ER EN FORDEL

Som med så mange andre projekter skal en ny marketingstrategi lige løbes i gang. De nye kunder kom altså ikke væltende fra første dag, men der gik ikke længe, før forskellen kunne mærkes:

- Det tager tid at komme i gang, og man skal altid være tålmodig, når man starter noget nyt næsten helt fra bunden. Det fik vi også at vide fra Vestjysk Marketing – men nu sker der noget. Og vi ville ikke undvære det, forklarer Flemming Juhl fra INSERVICE og tilføjer:

- Jeg vil gerne rose alle sammen i huset. De gør det godt.

I den forbindelse fremhæver han desuden en klar fordel ved samarbejdet med Vestjysk Marketing – nemlig de mange kompetencer samlet under samme tag:

- Der findes også andre firmaer, som er specialister i LinkedIn og de ting. Men ved Vestjysk Marketing kan de det hele. Det er en fordel for os, at det er samlet ét sted. Vi skal ikke blande 2-3 firmaer ind i vores forretning og opgaver, fortæller Flemming Juhl, adm. direktør i INSERVICE, der sætter pris på blot at skulle huske ét telefonnummer – nemlig det til digital marketing konsulent Morten Nordenskov Bjørnlund:

- Og så finder Morten ud af resten.

 

Er du også klar til en VækstAftale?

Kontakt os i dag 

HVEM ER INSERVICE?

Siden 1989 har smede- og maskinværkstedet INSERVICE eksisteret i midtjyske Karup. Virksomheden ledes i dag af adm. Direktør Flemming Juhl, som er anden generation i familievirksomheden. I starten fokuserede virksomheden på tekstilbranchen, men med udflytninger til udlandet blev det nødvendigt at tænke i nye baner. I de seneste år har især vindmøllebranchen fyldt meget.

INSERVICE løser opgaver lige fra svejsning af enkelte komponent til andet reparationsarbejde som underleverandør. Det kan også være opgaver som CNC-drejning og fræsning ud fra kundernes tegninger. Derudover bygger de også specialmaskiner, hvor INSERVICE-specialister er med lige fra idé til montering.

 

Lær INSERVICE bedre at kende

Klar til at vækste digitalt?


Lad os tage en snak om effektive og digitale muligheder!

Ole Stampe Larsen

Kundedirektør & Medejer (+45) 69 14 86 50 Ole@vestjyskmarketing.dk

Når du udfylder formularen, accepterer du samtidigt, at vi må kontakte dig. Se vores generelle betingelser her.