Hvad er Content Marketing?

Skrevet af: Anne-Li Korsgaard

En god hjemmeside skabes ikke længere ud fra et flot design og en masse indhold – i dag handler det om at have det rigtige indhold. Drop kvantiteten og fokusér på kvaliteten!

Content Marketing handler om at skabe værdi for modtageren, på modtagerens præmisser. Content Marketing er sat på skemaet, og det er kommet for at blive - i hvert fald hvis du spørger Google.

Uanset emnet, så bruger vi i dag Google, når vi skal finde information om noget, og det ved Google godt. Derfor stiller Google konstant nye krav til hjemmesiderne, for at sikre en høj kvalitet. Et af de helt store krav til hjemmesiderne i 2015, er relevant og værdifuldt indhold -content marketing.

For at kunne skabe godt og relevant indhold, er det vigtigt, at kende sin målgruppe rigtig godt. Det er vigtigt at kunne forudse, hvad dine kunder kan have brug for at vide noget om, eller hvilke spørgsmål de måtte have.

Hvordan får jeg kunderne ind på min side?

Svaret er umiddelbart simpelt. Giv dem, hvad de leder efter. Og giv dem noget at komme tilbage efter. 

Sælger du for eksempel grilludstyr i din forretning, så giv kunderne tips til, hvordan de lettest renser deres grill, eller opskrifter til grillen. 

Er du en virksomhed som sælger cykler, så lav for eksempel en træningsguide. Eller hvor man finder gode mountainbike ruter i Danmark. 

Uanset dit produkt eller ydelse, vil det altid kunne tillægges merværdi, og det skal du lære at bruge til din fordel.

Hvilke discipliner hører under Content Marketing?

Content Marketing er et overordnet begreb, som indgår i en lang række discipliner både offline og online. Når du arbejder med Content Marketing, er det vigtigt, at du arbejder med det strategisk. Brug dine platforme, og udnyt deres forskellige egenskaber.

Tænk igen på, hvem din målgruppe er. På hvilken platform fanger du deres interesse, og med hvilket middel. Skal du bruge video, tekst, billede eller noget helt fjerde ?

Inden for Online Marketing skabes Content Marketing blandt andet i disse fem discipliner: 


• E-bog
• Blog
• Nyhedsbreve
• Sociale medier
• Indhold på din side, lige fra teksten til page titles og meta descriptions
 

 Læs mere om, hvordan du konkret skal indtænke Content Marketing i de seks discipliner i blogindlægget Content Marketing.

Hvordan kommer jeg i gang med Content Marketing?

Når du skal arbejde seriøst med Content Marketing, er det vigtigt, at du arbejder med at forbedre og målrette dit indhold løbende. Det er en længerevarende proces, og resultaterne kan derfor heller ikke ses med det samme.

Her er fem gode tips til, hvordan du kommer i gang med Content Marketing:

1. Definér din målgruppe - Find ud af hvem din målgruppe er, hvad der interesserer dem, hvad er deres behov og hvordan er deres adfærd online.

2. Udform din strategi - Lav et sitemap over, hvilke sider der skal tilføjes hvornår, samt en indholdsoversigt, så du hele tiden kan justere din plan og strategi.

3. Skab værdifuldt indhold - Så skal indholdet “bare” laves. I denne fase er vores erfaring, at mange hurtigt kører død i at skrive teksterne. Det er overkommeligt at udfylde en kort meta description eller rette sine pagetitles til, men når de lange tekster skal skrives, så bliver det bare aldrig rigtig gjort. De fleste har de bedste intentioner, men tiden er bare ikke til det. Når du derfor beslutter dig for at arbejde med Content Marketing, så sæt dig nogle realistiske mål i forhold til, hvad du selv kan nå at lave og hvad det er bedre at sætte andre til.                                                                                                                         

4. Markedsfør dit indhold - Husk, at det ikke er nok at lave godt indhold. Dine kunder skal stadig få øje på lige netop din side og ikke konkurrenten. Sørg nu for at få det nye gode indhold kommer ud via de rigtige kanaler.                                                                                                                                             

5. Track dit indhold - Da Content Marketing ikke skal opfordre til salg, men give kunden værdi, vil resultaterne først vise sig på lang sigt. Derfor kan det i nogle virksomheder være svært at overbevise chefen om, at der skal satses på det. Derfor er det vigtigt, at du hele tiden tracker dit indhold, så du kan vise, at det skaber resultater, og det gør det.                                                                                                                                                                                              

Content Marketing er fremtiden. Hvorfor? Fordi det siger modtagerne- de vil have content. Hvordan netop du skal strikke din strategi sammen afhænger af din målgruppe, og hver strategi vil derfor også være forskellig. Mangler du så ideer til, hvilken merværdi du kan skabe, så kontakt os. Vi giver dig gerne nogle gode ideer - helt gratis!

Denne hjemmeside bruger cookies for at fungere, til brug for trafikmåling og optimering af sidens indhold samt til at målrette markedsføring. Ved at bruge vores side accepterer du brug af cookies til disse formål. Om cookie-politikker
Information
Funktionalitet
Statistik
Marketing

Hvad er cookies?

En cookie er en fil, som browseren lægger på din computer. Den gør det muligt at genkende din computer, og huske valg du tidligere har truffet på hjemmesiden. En cookie kan ikke sprede computervirus eller andre skadelige programmer. Cookies sletter sig selv efter et vist antal måneder (kan variere), men de fornyes efter hvert besøg. Cookien kan ikke se, hvem du er, hvad du hedder, hvor du bor eller om computeren bruges af en eller flere personer. Hvis du giver personlige oplysninger til en hjemmeside, så kan en cookie dog anvendes til at huske dig til næste gang du besøger hjemmesiden.

Cookie-indstillinger

vm-gdpr - 1 måned

Bruges til at huske de valg der tages under Cookie-Indstillinger.

vm-gdpr-accept - 1 måned

Angiver om cookie-indstillinger er blevet gennemgået / accepteret.

Google Analytics

_ga - 2 år

Denne cookie fra Google bruges til overvågning af trafik på vores hjemmeside og sporing af hver besøgendes antal besøg, tidspunktet for det første besøg, tidligere besøg og det aktuelle besøg.

_gid - Slettes når browseren lukkes

Denne cookie bruges til at spore, hvor lang tid den besøgende bruger på hjemmesiden.

_gat - Slettes når browseren lukkes

Bruges til at reducere mængden af forespørgsler til Google

collect - 2 år

Bruges til at sende data til Google Analytics om den besøgendes enhed og adfærd. Sporer den besøgende på tværs af d evices og marketing kanaler.

Google Tag Manager

_dc_gtm_UA-# - Slettes når browseren lukkes

Bruges af Google Tag Manager til at kontrollere opstarten af Google Analytics-koden. # = ID fra Google Analytics.

Mailtrigger

__lkey - Udløber efter 1 år

Denne cookie bruges til at identificere nyhedsbrevsmodtagere, for at kunne sende mere relevante nyhedsbreve og markedsføring.

__lvisit - Slettes automatisk efter 5 timer

Kan oprettes ved interaktion med virksomhedens online markedsføring. Perioden forlænges ved hvert genbesøg.

Youtube

PREF - 8 måneder.

Denne cookie gemmer dine præferencer og andre oplysninger herunder foretrukket sprog, hvor mange søgeresultater du ønsker vist på siden, og om du ønsker at Googles SafeSearch-filter er aktiveret

VISITOR_INFO1_LIVE - 179 dage.

En cookie, som YouTube opretter, der måler din hastighed, for at bestemme om du skal bruge den nye eller gamle afspiller

YSC - Session

Denne cookie oprettes af YouTube-videoservicen på sider med indlejrede YouTube-videoer. Denne cookie bruges ved embed af youtube videoer. HSID, LOGIN_INFO, PREF, SAPISID, SID, SSID: Disse cookies bliver sat via et indlejret YouTube video. De registrerer anonymt statistisk data på f.eks. hvor mange gange en video er set samt hvilke indstillinger der benyttes til fremvisning. Ingen sensitiv data gemmes medmindre du er logget ind på din Google konto. Er dette tilfældet, så forbindes dine valg med din konto – f.eks. hvis du har trykket ”syntes god om” på en video. Maks levetid 2 år.

LeadScoreApp

__lsv - 5 min.

Bruges for at adskille besøgende.

__lsk - 1 år.

Kan oprettes ved interaktion med virksomhedens online markedsføring.

__lsanno - 5 timer.

Kan oprettes ved interaktion med virksomhedens online markedsføring. Denne cookie bruges til at identificere nyhedsbrevsmodtagere for at kunne sende mere relevante nyhedsbreve og markedsføring.

Sleeknotes

SNC - 2 år.

Benyttes til at tracke anonym data til statistik for overordnet brug af Sleeknote samt individuelle events på boksene.

SNS - Slettes når browseren lukkes

Oprettes/opdateres ved hvert besøg. Bruges til at adskille tilmeldte brugere af formular.

_pk_id - 2 år.

Oprettes ved hvert besøg. Bruges til at adskille brugere til statistik til sleeknotes.

_pk_ses - Slettes når browseren lukkes

Oprettes ved hvert besøg. Benyttes under den enkelte session til at gruppere sidevisninger til statistik for bokse og visninger.

Google Adwords

ads/ga-audiences - 2 år

Bruges af Google Adwords til at genoptage besøgende, der sandsynligvis vil konvertere til kunder baseret på den besøgendes online adfærd på tværs af websteder.