Indsaml penge til velgørenhed på Facebook - Læs mere her

Indsaml penge til velgørenhed på Facebook

Dato: 21/09/2017 - Skrevet af: Anna Engsted

FB-Donering

Med de nye værktøjer vil du kunne indsamle donationer fra dine følgere, uden at de behøver at forlade Facebook. Tilføj knappen Donér på din velgørenhedsside, i dine opslag og i dine livevideoer, og dine følgere kan nu nemt donere penge til din sag med ganske få tryk. Delinger og gendelinger vil også indeholde knappen Donér, og det er derfor muligt at donere direkte i nyhedsoversigten på Facebook.

Du kan også inspirere andre til at starte en fundraising på dine vegne. Dine støtter kan blandt andet opsætte en særlig side, hvor de får mulighed for at fortælle deres historie og herved gøre andre opmærksom på din mission.

Hver gang en person har doneret penge, bedes vedkommende om at dele denne nyhed med venner og invitere dem til at besøge siden. Værktøjerne vil ganske enkelt være en effektiv måde til at indsamle penge og skabe opmærksomhed omkring din organisation eller sag.

Det med småt

Donationsprodukterne er ikke tilgængelig for alle sider endnu. For at få adgang er der en række kriterier, man som velgørenhedsorganisation skal opfylde, og man skal starte med at ansøge om godkendelse hos Facebook.

Facebook tager et gebyr på 5% af alle donationer, hvilket går til sikkerhed, forebyggelse af svindel, driftsomkostninger og betalingssupport.

Der er ingen tvivl om, at dette nye tiltag fra Facebook bliver en kæmpe mulighed for velgørenhedsorganisationer i fremtiden, da det bliver meget enkelt at donere penge. Man skal heller ikke undervurdere de afledte effekter af, at man nu kan vise sin donationsvillighed til sine følgere på Facebook.

Har donationsproduktet interesse for dig og din organisation, eller vil du bare gerne høre mere omkring emnet, så er du meget velkommen til at kontakte Vestjysk Marketing. Vi har kaffe på kanden, og er altid klar til at hjælpe dig. 

Skrevet af: Anna Engsted

Denne hjemmeside bruger cookies for at fungere, til brug for trafikmåling og optimering af sidens indhold samt til at målrette markedsføring. Ved at bruge vores side accepterer du brug af cookies til disse formål. Om cookie-politikker
Information
Funktionalitet
Statistik
Marketing

Hvad er cookies?

En cookie er en fil, som browseren lægger på din computer. Den gør det muligt at genkende din computer, og huske valg du tidligere har truffet på hjemmesiden. En cookie kan ikke sprede computervirus eller andre skadelige programmer. Cookies sletter sig selv efter et vist antal måneder (kan variere), men de fornyes efter hvert besøg. Cookien kan ikke se, hvem du er, hvad du hedder, hvor du bor eller om computeren bruges af en eller flere personer. Hvis du giver personlige oplysninger til en hjemmeside, så kan en cookie dog anvendes til at huske dig til næste gang du besøger hjemmesiden.

Cookie-indstillinger

vm-gdpr - 1 måned

Bruges til at huske de valg der tages under Cookie-Indstillinger.

vm-gdpr-accept - 1 måned

Angiver om cookie-indstillinger er blevet gennemgået / accepteret.

Google Analytics

_ga - 2 år

Denne cookie fra Google bruges til overvågning af trafik på vores hjemmeside og sporing af hver besøgendes antal besøg, tidspunktet for det første besøg, tidligere besøg og det aktuelle besøg.

_gid - Slettes når browseren lukkes

Denne cookie bruges til at spore, hvor lang tid den besøgende bruger på hjemmesiden.

_gat - Slettes når browseren lukkes

Bruges til at reducere mængden af forespørgsler til Google

collect - 2 år

Bruges til at sende data til Google Analytics om den besøgendes enhed og adfærd. Sporer den besøgende på tværs af d evices og marketing kanaler.

Google Tag Manager

_dc_gtm_UA-# - Slettes når browseren lukkes

Bruges af Google Tag Manager til at kontrollere opstarten af Google Analytics-koden. # = ID fra Google Analytics.

Mailtrigger

__ lkey - Udløber efter 1 år

Denne cookie bruges til at identificere nyhedsbrevsmodtagere, for at kunne sende mere relevante nyhedsbreve og markedsføring.

__lvisit - Slettes automatisk efter 5 timer

Kan oprettes ved interaktion med virksomhedens online markedsføring. Perioden forlænges ved hvert genbesøg.

Youtube

PREF - 8 måneder.

Denne cookie gemmer dine præferencer og andre oplysninger herunder foretrukket sprog, hvor mange søgeresultater du ønsker vist på siden, og om du ønsker at Googles SafeSearch-filter er aktiveret

VISITOR_INFO1_LIVE - 179 dage.

En cookie, som YouTube opretter, der måler din hastighed, for at bestemme om du skal bruge den nye eller gamle afspiller

YSC - Session

Denne cookie oprettes af YouTube-videoservicen på sider med indlejrede YouTube-videoer. Denne cookie bruges ved embed af youtube videoer. HSID, LOGIN_INFO, PREF, SAPISID, SID, SSID: Disse cookies bliver sat via et indlejret YouTube video. De registrerer anonymt statistisk data på f.eks. hvor mange gange en video er set samt hvilke indstillinger der benyttes til fremvisning. Ingen sensitiv data gemmes medmindre du er logget ind på din Google konto. Er dette tilfældet, så forbindes dine valg med din konto – f.eks. hvis du har trykket ”syntes god om” på en video. Maks levetid 2 år.

LeadScoreApp

__ lsv - 5 min.

Bruges for at adskille besøgende.

__ lsk - 1 år.

Kan oprettes ved interaktion med virksomhedens online markedsføring.

__lsanno - 5 timer.

Kan oprettes ved interaktion med virksomhedens online markedsføring. Denne cookie bruges til at identificere nyhedsbrevsmodtagere for at kunne sende mere relevante nyhedsbreve og markedsføring.

Sleeknotes

SNC - 2 år.

Benyttes til at tracke anonym data til statistik for overordnet brug af Sleeknote samt individuelle events på boksene.

SNS - Slettes når browseren lukkes

Oprettes/opdateres ved hvert besøg. Bruges til at adskille tilmeldte brugere af formular.

_pk_id - 2 år.

Oprettes ved hvert besøg. Bruges til at adskille brugere til statistik til sleeknotes.

_pk_ses - Slettes når browseren lukkes

Oprettes ved hvert besøg. Benyttes under den enkelte session til at gruppere sidevisninger til statistik for bokse og visninger.

Google Adwords

ads/ga-audiences - 2 år

Bruges af Google Adwords til at genoptage besøgende, der sandsynligvis vil konvertere til kunder baseret på den besøgendes online adfærd på tværs af websteder.